Weekend Freedom Machines banner
21 - 40 of 184 Posts
Discussion starter · #24 ·
Ander tin geschilderd. Ik ga de oude binnenband in kleine stukjes snijden om te gebruiken tussen de ring en de moer tegen de nieuw geschilderde blikken.

Ik ga de motorkap eraf halen, deze inspuiten met een mengsel van afwasmiddel en water en lichtjes schoonmaken met een scotchbrite pad. Waarschijnlijk in 3 passes met een andere richting voor elke pass. Ik wil geen agressieve chemicaliën gebruiken op de glasvezel motorkap, omdat ik niet zeker weet of het schade zal aanrichten.

Discussion starter · #26 ·
Image

Nog wat gedaan. De grill eruit gehaald, geschuurd en een laag primer op de achterkant. Heb wat afwasmiddel en water gemengd om wat vet en vuil te verwijderen.
Hopelijk kunnen we dit weekend de tractor starten en de olie verversen. Dan kunnen we de band weer rechtsvoor monteren en de linkervoorband en velg eraf halen.

Ik probeer elke dag één ding te doen. Heb de smeernippels schoongemaakt en opnieuw geïnstalleerd en ze met het vetpistool behandeld. Een paar kleine spuitjes kruipolie op bouten om de paar dagen om het verwijderen van de volgende items wat gemakkelijker te maken.

Big Al heeft besloten dat dit geel wordt. Hij heeft een man op YouTube bekeken die een 318 in geel heeft gedaan. Kijken wat hij wil doen met het spatbordgedeelte.
Image

Image

Discussion starter · #27 ·
Image
We hebben meer gedaan. De voorgrille is nu geel. Big Al houdt van de uitstraling van de “Patio's”. Zeker om te zeggen dat dit zijn 212 Patio gaat worden. Wie ben ik om tegenspraak te hebben. Al haalde de motorkap eraf en we maakten de motorkap schoon met een scotchbrite pad een paar keer met een mengsel van afwasmiddel en water. Toen het droogde, schuurde hij het een beetje met een ander scotchbrite pad zodat ik een paar lichte lagen primer kan aanbrengen.
Image
Image

Discussion starter · #28 ·
We hebben het moeilijk gehad met de wiellagers aan de voorkant. Ik kocht de vervanging am102605 1” id 2”ob x9x16” van de lokale jd en splitste het lager uiteindelijk toen ik het erin probeerde te persen… kocht een andere vervanging am33797 die een verlengde naaf had. Dat werkte niet. Vanmorgen naar een afspraak geweest en er was een industrieel lagerbedrijf in de buurt. Ben er even langsgegaan omdat ik de lagers bij me had om later naar mother deerest te gaan. Heb ze degene gegeven die we eruit hadden gehaald en ze hebben het vergeleken met wat ze hebben. Een bestelling geplaatst om later in de week op te halen. Afbeelding van het kruisverwijzingslager. We zullen een update geven over het nieuwe lager. View attachment 310450
View attachment 310448

Discussion starter · #29 ·
Ben er iets eerder op uit gegaan en heb de 2e laag primer op de motorkap aangebracht. Ga het later vanavond nog een keer doen om het 3 lagen te geven. Moet de koplampunit schoonmaken. Merkte dat een van de draden een groef heeft. Ik denk dat we dat gebied moeten uitknippen en er wat nieuwe bedrading in moeten splitsen.

Goede suggesties voor wat te gebruiken om de binnenkant van de koplampunit schoon te maken? Ik dacht aan wattenstaafjes en ontsmettingsalcohol.

Discussion starter · #31 ·
Lagers waren geen directe vervanging… niet blij… Hoe dan ook, een beetje meer gedaan

Logo Label Kit car

naar de 212. De bedrading van de koplampen schoongemaakt met alcohol, een verfkwast en wat wattenstaafjes. Ik ga een stuk krimpkous over de scheur in de isolatie plaatsen om dat te repareren, ik moet me alleen herinneren waar ik de krimpkous heb gelegd… De luchtfilter eraf gehaald, oud muizenhuis daarin, dat schoongemaakt. Ik zal de binnenkant van de luchtfilter "box" deze week met een staalborstel bewerken en hem dan afvegen met wd-40 en dan de nieuwe luchtfilter installeren. Carburateur- en choke-reiniger was 2 voor 1 met een coupon. Ik heb er 2 gekregen en nog wat van de motor gespoten en nog meer delen met een staalborstel bewerkt. Tenminste, ik kan de carburateur nu zien lol. Ik heb lagers in de vriezer om deze week te installeren en heb een nieuwe propaantank opgehaald om de naaf te verwarmen en het lager deze week met een blok hout en een 15lb moker in te persen.

Discussion starter · #37 ·
Heb iets meer gedaan. De luchtfilter goed schoongemaakt. Het muizenhuis zat er al een tijdje in… De roest aan de buiten- en binnenkant met een staalborstel verwijderd. Een paar lagen wd40 op het binnenoppervlak aangebracht. Een paar lagen roestwerende primer op de buitenkant en een paar lagen zwarte hoge temperatuurverf. Beetje bij beetje komt de oude 212 op gang. De volgende stap is het schoonmaken van de uitlaatscherm en het aanbrengen van een of twee lagen zwarte hoge temperatuurverf.

Discussion starter · #38 ·
Image
Gisterenmiddag nog wat minder fraai werk gedaan... de rubberen luchtfilterpakking / randbeschermer van de behuizing een paar keer met wd40 schoongemaakt. Echt in de "groef" van de beschermer gekomen om de roest te verwijderen die eraan was blijven plakken. Er nog een lichte laag wd40 op gespoten, het erin gewreven en het overtollige afgeveegd. Soort van het rubber gereconditioneerd. Het leek soepeler en minder broos te zijn. Zal het vandaag bekijken en er nog een laag op aanbrengen. Een beetje gorilla lijm aan de binnenkant van de afdichting om het op zijn plaats te houden en het terug op de 212 gezet met het nieuwe luchtfilter. De uitlaatdemperafdekking ontvet, met een staalborstel bewerkt en voorzien van een laag hittebestendig zwart. Ook de voorste steun eraf gehaald. Zal deze op sommige plaatsen met een scotchbrite pad en staalborstel bewerken, gronden en dan ook zwart schilderen, aangezien de uitlaat dat gebied raakt om het enigszins schoon te houden. Alle bouten die in MMO liggen, worden met een staalborstel schoongemaakt en dan een paar onderdelen terug op de 212 gezet. Zodat het er weer uitziet als een tractor.
Image
Image

Discussion starter · #39 ·
Image

Image

Image

Nog wat gedaan aan de 212. De uitlaat verwijderd, niets rammelt erin, dus ik denk dat dat een goed teken is. Ik heb een nieuwe uitlaatklem besteld. Ik ga de uitlaat overschilderen met de hittebestendige zwarte verf, ik denk minimaal 3 lagen. Ik zal een nieuwe bus moeten halen om dat te doen. De motor een paar keer met ontvetter ingespoten nadat de uitlaat was verwijderd.

Ik merkte dat de massakabel van de accu niet in goede staat was bij de connector. Dat zal ik moeten oplossen. Ik denk dat ik hem gewoon afknip, afstrip en weer vastmaak, probeer niet te veel van de kabel te verliezen.
Ik heb een laag primer op het voorste grill/motorkapframe aangebracht, zal er later nog een laag op aanbrengen en het morgen met wat geel spuiten. Ik zal proberen het plaatwerk bovenop de motor te verwijderen en deze week met een staalborstel en ontvetter schoon te maken.
Voor degenen die dit draadje volgen, heb ik een vraag. Moet ik A - de primaire aandrijfriem halen en degene die er zit vervangen, of moet ik de variatie-aanpassing proberen met de riem die er nu op zit?
Geef alsjeblieft je feedback. Mijn oorspronkelijke plan was om beide riemen te vervangen als we het platform eraf halen.
Image

Image

21 - 40 of 184 Posts